K2_DATE_FORMAT_LC2

Annonsører unngår YouTube

K2_WRITTEN_BY 

Selv om YouTube er verdens største og mest populære nettsted for deling av video, er det ikke like enkelt å å tjene penger på dette.

Spesielt amerikanske annonsører unngår å annonsere på YouTube, i frykt for at deres annonser skal vises sammen med upassende eller støtende innhold. Dette er en arv fra TV-mediet, der mange annonsører har opplev at upassende, upopulære eller kontroversielle TV-programmet har slått tilbake på dem.

Etter Googles kjøp av YouTube i 2006 har de forsøkt å finne måter å tjene penger på portalen, men har så langt vært forsiktige for ikke å støte fra seg den enorme brukergruppen nettstedet har. De har i det siste kommet med en del funksjonalitet som gjør at annonsørene i større grad kan styre hva annonsene skal vises sammen med. I følge Wired vil suksessen stå og falle på om man greier å skille innhold med høyere og lavere kvalitet fra hverandre på en god måte.

Les mer om dette hos Wired

K2_READ 2940 K2_TIMES K2_LAST_MODIFIED_ON K2_DATE_FORMAT_LC2
K2_MORE_IN_THIS_CATEGORY 10 artikler jeg leste i dag »

K2_LEAVE_A_COMMENT

Make sure you enter the (*) required information where indicated.
Basic HTML code is allowed.