Internett

Google har nylig lansert sin sosiale plattform, Google+. Etter å ha forsøkt seg på å lage noe tilsvarende for en tid tilbake med Google Buzz, har de nå laget en mer helstøpt variant. Og noe som faktisk kan vise seg å bli en reell konkurrent til Facebook.

Jeg snakket med en venn av meg om Facebooks dominans innen sosiale medier nylig. Og vi konkluderte med at den "eneste" aktøren som kan konkurrere med Facebook nå faktisk er Google. Det var før vi visste om Google+.

Her finner du rabattkoder for Dell og Pixmania. Vær rask - kupongene har begrenset varighet.

Google Buzz er Googles nyeste forsøk  på å hevde seg på arenaen for sosiale medier. Spørsmålet er om de greier å hevde seg med Facebook og Twitter.

Buzz prøver nok mer på å bli en slags Gmail-integrert Facebook, men jeg er ikke helt overbevist ennå.

 

Fant et flott tips for Macbooks med multi-touch.

Ved å endre på en i utgangspunktet skjult innstilling i Firefox kan du bytte faner ved hjelp av en snurrebevegelse på styreflaten til nyere Apple Macbook-maskiner.

I en uformell spørreundersøkelse på gata i New York, nærmere bestemt på Times Square, visste bare 8% av de spurte hva en browser er.

Jeg surfer mye rundt og leser blogger om forskjellige emner. Spesielt innen online markedsføring, sosiale medier, blogging, mobilteknologi og andre ting innen samme sfære.

I denne posten kan du se hvilke 10 artikler jeg har lest i dag og gjerne vil dele med deg.

Endelig har jeg funnet ut av det "store" problemet med å få lagt inn bakgrunnsbilde på Twitter-profiler.

Det viser seg at det blir problemer med opplasting av bildet dersom det inneholder metadata.

Twitter lenge gitt brukerne mulighet til å tilpasse farger, bakgrunnsbilde og profilbildet (avataren) på profilen sin.

Men, selv om mange greier dette utmerket, er det mange som fortsatt har problemer med å laste opp spesielt bakgrunnsbilder til Twitter.

Facebook var fra starten av en tjeneste beregnet på studenter, og dermed relativt unge mennesker. De utgjorde også hovedvekten av brukerne i begynnelsen.

Nå, en god stund etter lanseringen og etter en eventyrlig vekst, er den gjennomsnittlige Facebook-brukeren langt fra noen tenåring eller student. Den raskest voksende gruppen på Facebook er tvert i mot aldersgruppen 35-54 år (276,4% vekst på 6 måneder). De følges tett av brukere over 55 år (194,3% vekst siste 6 måneder).

Studentene (aldersgruppen 18-24 år) er fremdeles størst med 40,8%, men andelen er redusert fra 53,8% for 6 måneder siden.

Om du har brukt Twitter en stund så har du sikkert sett at det dukker opp #followfriday som tag i en del poster - og merkelig nok på fredager ;) Hva er egentlig dette?
Ta det med ro, her er forklaringen.