K2_DATE_FORMAT_LC2

iPhone bare del av en større strategi

K2_WRITTEN_BY 

De fleste som har fulgt med på Apple en stund vil nok se at satsningen på iPhone ikke bare dreier seg om å lage den kuleste telefonen på markedet. Strategien, som startet med iPod, har andre hensikter.

Ved å introdusere Apples brukergrensesnitt til millioner av mennesker gjennom iPod, gjorde de Apple-navnet til et dagligdags ord for folk flest. Apple var ikke lenger bare et merke som ble brukt av musikere og designere.

Selv er jeg Mac-bruker fra tilbake til slutten av 80-tallet, og før iPod kom (kanskje tildels også før iPhone?) var det ikke særlig mange som visste noe reelt om Apples produkter.

steve-jobs-apple-iphone.jpg

Etter at Mac OS X kom var også Apple klar til virkelig å satse på et større marked. Steve Jobs' snuoperasjon av selskapet har i så måte vært formidabel - Apple hadde ikke vært det samme uten. Jeg husker med gru de som satt på toppen på 90-tallet...

Å skape forventninger

Alt dette gjør at det blir enklere og enklere å få brukerne til å bytte til Apples teknologi på andre områder. Om de samtidig kan få prisen noe ned på maskinene sine vil argumentene være få for å fortsette å bruke Windows ;)

Jeg tror vi om noen år vil se at Apple har et langt større grep om både forbruker- og bedriftsmarkedet når det gjelder stasjonære og bærbare maskiner.

Hører gjerne lesernes kommentarer på dette!

K2_READ 3136 K2_TIMES K2_LAST_MODIFIED_ON K2_DATE_FORMAT_LC2

K2_LEAVE_A_COMMENT

Make sure you enter the (*) required information where indicated.
Basic HTML code is allowed.